31.10.11

Zita Folkets Bio

Under min praktik hos formgivaren Eva Wilson 2010, fick jag i uppdrag att göra Zitas skolprogram för hösten. Uppdraget var att följa Evas form och metod från de tidigare programbladen. Temat för höstens form skulle vara färgglada ballonger relaterat till filmen Upp. Enbart två färger fick användas, tillräckligt ljusa för att kunna blandas och bli färgglada, samtidigt mörka nog för hög läsbarhet.

Extremt roligt uppdrag som jag löste med färgvalen Pantone 200 U och Pantone
Orange 021 U. Att jag kunde använda mig av olika mycket färgmängd av den röda, gör att det ser ut som fler färger än bara två. Jag jobbade också mycket med genomskinlighet och toningar för att få till dynamiken och känslan av svävande ballonger. Brödtexten satte jag i den mörkaste av färgerna och rubrikerna i den klarare orange.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar